دوره های آموزشیآژانس مسافرتی و هواپیمایی

اگر قصد تاسیس یک آژانس خدمات مسافرتی یا هواپیمایی دارید یا می‌‌خواهید، مدیریت آژانس مسافرتی را بر عهده بگیرید، اولین قدم برای شما شرکت در دوره آژانس مسافرتی و هواپیمایی است. شما تنها پس از گذراندن دوره آژانس مسافرتی یا هواپیمایی می‌توانید مدیریت یک دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی را به عهده بگیرید. موسسه «آوای طبیعت گلستان» با برگزاری دوره های مدیریت آژانس مسافرتی و هواپیمایی در این مسیر همراه شماست. بیایید بیشتر با دوره های مدیریت آژانس مسافرتی و هواپیمایی آشنا شویم.

دوره های آژانس هواپیمایی و مسافرتی

یکی از دوره‌‌های پرطرفدار در موسسه «آوای طبیعت گلستان»، دوره های آژانس هواپیمایی و مسافرتی است. این دوره‌ها که با هدف آموزش و تربیت مدیران آژانس‌ های هواپیمایی و مسافرتی تدوین شده، فراگیران را با همه مهارت‌های تخصصی و عمومی مدیریت آژانس، هدایت نیروی انسانی و راهکار‌های بازاریابی آشنا می‌کند. دوره های هواپیمایی و آژانس مسافرتی، به دو دوره تخصصی مدیر فنی آژانس بند الف (آژانس هواپیمایی) و مدیر فنی آژانس بند ب (آژانس خدمات مسافرتی) تقسیم می‌شود. به یاد داشته باشید که لازمه مدیریت هر یک از این آژانس‌ها، چه آژانس خدمات مسافرتی و چه آژانس‌ هواپیمایی، داشتن مدرک مدیر فنی است. داشتن این مدرک به شما این امکان را می‌دهد تا به‌عنوان یک شخص حقیقی آژانس مسافرتی خود را تاسیس و مدیریت آن را بر عهده بگیرید. دوره های آموزشی جهت کار در آژانس هواپیمایی و مسافرتی عبارتند از: 

دوره مدیر فنی بند الف

دوره مدیریت فنی بند الف، با هدف آموزش مدیران آژانس‌های هواپیمایی تدوین شده است. فراگیران در طول این دوره با سرفصل‌های فروش مقدماتی و پیشرفته بلیط، نرخ‌گیری و فروش الکترونیکی آشنا خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با این دوره، مطلب « دوره مدیر فنی بند الف » را بخوانید.

دوره مدیر فنی بند ب

دوره مدیریت فنی بند ب، ویژه فراگیرانی است که می‌خواهند در آینده مدیریت یک آژانس خدمات مسافرتی را بر عهده بگیرند. این آژانس‌ها وظیفه برگزاری و تدارک تور‌های مسافرتی، رزرو هتل و دیگر خدمات سفر را بر عهده دارند. فراگیران در طول این دوره به مباحث مهمی مانند قوانین دفاتر خدمات مسافرتی، بازاریابی و فروش خدمات و حسابداری دفاتر آشنا خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با این دوره، مطلب « دوره مدیر فنی بند ب » را بخوانید.

شرایط و هزینه دوره آژانس مسافرتی و هواپیمایی

طبق مصوبه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، حداقل شرط لازم برای شرکت در دوره مدیر فنی بند الف و مدیر فنی بند ب و دریافت مدرک هواپیمایی معتبر برای استخدام در آژانس مسافرتی یا هواپیمایی، مدرک تحصیلی لیسانس است.

هزینه ثبت‌نام در دوره‌ مجازی یا حضوری هر یک از دو دوره‌ آژانس مسافرتی و هواپیمایی «آوای طبیعت گلستان» یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارد. از آن‌جایی که هزینه دوره مدیریت آژانس مسافرتی و هواپیمایی برای سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از هزینه ثبت نام مدیر بند ب در سال ۱۴۰2، با شماره‌ رو به رو تماس بگیرند:  ۰۹۱۱۸۷۳۸۸۱۲

مدارک و آزمون دوره‌ های آژانس مسافرتی و هوایی

آزمون مدیر فنی بند الف، شامل آزمون‌های دوره‌‌های مقدماتی، پیشرفته و نرخ‌‌گیری و صدور بلیط الکترونیکی است و هر فراگیر با کسب حداقل نمره ۷۰ (از ۱۰۰) در هر یک از این‌ها آزمون‌ها موفق به دریافت مدرک پایان دوره خواهند شد.

آزمون دوره مدیر فنی بند ب نیز شامل آزمون داخلی، آزمون جامع و آزمون زبان است. شرکت در هر سه این آزمون‌ها اجباری است و فراگیر تنها پس از کسب نمره قبولی در هر سه موفق به دریافت گواهی‌نامه پایان دوره خود خواهد شد. مدرک مدیر فنی بند الف و مدرک مدیر فنی بند ب پس از پایان موفقیت‌آمیز دوره‌های آموزشی از سوی نهاد ذی‌صلاح صادر می‌شود.

کار در آژانس هواپیمایی و همچنین آژانس مسافرتی چگونه است؟

کار در آژانس‌ هواپیمایی و آژانس خدمات مسافرتی مزایا و سختی‌های خاص خود را دارد. مسئولیت صدور انواع بلیط های ایرلاین های داخلی یا خارجی، دانستن تمامی قوانین و مقررات ایرلاین های مختلف و سازمان هواپیمایی کشوری، نظارت بر کانترهای فروش بلیط، ارائه گزارشات مالی و فروش بلیط تنها بخشی از وظایف یک مدیر فنی بند الف به عنوان کارمند یک آژانس هواپیمایی می باشد.

مدیر فنی بند ب نیز به عنوان کارمند آژانس مسافرتی وظایف مختلفی بر عهده دارد. اطلاع از تمامی قوانین روز سازمان میراث فرهنگی، برنامه ریزی سفر تورهای داخلی و خارجی، تعیین و نظارت بر قیمت پکیج های مسافرتی، رسیدگی به شکایات مسافران و مشتریان تورگردشگری، تهیه گزارش فروش تورها و کیفیت و کمیت آن از جمله وظایف یک مدیر فنی بند ب می باشد.

یکی از مزایایی که بسیاری را به سمت کار در آژانس هواپیمایی یا مسافرتی می‌کشاند، دریافت حقوق و مزایای مطلوب و بازار کار رو‌به‌رشد این حوزه است. بهتر است بدانید حداقل حقوق کارمند آژانس هواپیمایی و مسافرتی بر اساس قانون کار همان سال تعیین می‌‌شود، اما سقف حقوق کارمند آژانس مسافرتی متناسب با نوع آژانس، وظایف شخص و میزان تجربه و توانایی او متفاوت خواهد بود. در این میان دانش‌‌آموختگان رشته‌های گردشگری، بازاریابی یا زبان‌های خارجی، معمولاً از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود.

دوره های آموزشی جهت کار در آژانس هواپیمایی و مسافرتی

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره گردید متقاضیان کار در آژانس هواپیمایی و مسافرتی می توانند بسته به نیاز خود در دوره های حضوری و یا مجازی مدیر فنی بند الف و مدیر فنی بند ب  موسسه اوای طبیعت گلستان شرکت کنند. 

 

میخوای مدرک مدیر فنی بگیری؟

آوای طبیعت گلستان برگزار کننده دوره های مدیر فنی بند ب و مدیر فنی بند الف به دو صورت آنلاین و حضوری تحت نظارت وزارتخانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با ارائه مدرک رسمی از این نهاد.

 

نمونه-مدرک-مدیر-فنی-بند-ب

 

چگونه آژانس مسافرتی راه‌اندازی کنیم؟

برای تاسیس آژانس مسافرتی و فعالیت در زمینه برگزاری تور‌های داخلی و خارجی، صدور بلیط هواپیما یا اجرای سفر‌های زیارتی، به مجوز مخصوص همان موضوع نیاز دارید. مجوز آژانس بند الف و ب، اصلی‌ترین مجوز‌های آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی هستند که هر کدام توسط وزارت‌خانه یا سازمان مسئول صادر می‌شود. 

 

سوالات متداول

مدرک دوره‌های حضوری و مجازی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بله این امکان وجود دارد، در سامانه جامع گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هنگام ثبت نام گزینه انتخاب استان محل آزمون برای فراگیران وجود دارد که میتوانند آزمون جامع را در مرکز استان خود امتحان دهند. بنابراین به عنوان مثال امکان اینکه فراگیر موسسه‌ای در شهر گرگان باشید و آزمون جامع را در شهر محل سکونت خود آزمون دهید وجود خواهد داشت.

خیر، طبق مصوبه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش تئوری و عملی دوره‌های آموزش گردشگری باید گذرانده شوند و امکان حذف کلاسها و تنها حضور در آزمون جامع گردشگری وجود ندارد.

 

 

موسسه آوای طبیعت گلستان

 

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

منو
حساب کاربری من

درخواستمشاوره

در تایم اداری با شما تماس خواهیم گرفت !!