مقالات

بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری

بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری
  • به تازگی آمارهای بسیاری درباره‌ی پیشرفته شدن بازار و روندهای بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری به خصوص در زمینه هتلداری منتشر شده است. این آمار نشان دهنده‌ی مسائل مختلفی شامل ربات‌های چک کننده تا جستجوی صوتی و هرگونه تبلیغاتی که فکر آن را بکنید در بر می‌گیرد.

    اینها همه بخشی از ورود فناوری‌های بسیار جدید و نوین در زمینه‌ی صنعت هتلداری هستند که شامل انواع بلاک چین و اینترنت اشیاء نیز می‌شوند. سرمایه گذاری کردن هتل‌ها در زمینه کانال‌های ارتباطی باعث شده تا بازاریابی پر رونق تر شده و موجب افزایش بازده سرمایه گذاری‌ها شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی دوره راهنمایان طبیعت گردی

    در ابتدا روند تغییر صنعت هتلداری از سنتی به پیشرفته از سال 2017 آغاز شد و 2017 را سال تلاش هتل‌ها به جهت شخصی کردن خدمات و سرویس‌های خود به صورت گسترده تبدیل کرد. در طی این عملیات مهمانان به راحتی می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود و اپلیکیشن‌های مربوط به هتلی که در آن اقامت دارند، از سرویس‌های آنلاین و جذابی که برایشان در طول دوره اقامت در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند. پس از گذشت یک سال در سال 2018 با ورود حجم زیادی از هتلداران به بازاریابی دیجیتال در صنعت هتلداری، استفاده از روش‌های سنتی رو به افول گرایید و همه گیری هرچه بیشتر تلفن‌های هوشمند روند رو به رشد به خود گرفت.

    تصویر ربات ها در هتل

    استفاده از ربات ها در بهترین هتل‌های دنیا

    ایجاد ربات‌های گفتگو در هتل‌ها

    بهتر است به جهت داشتن بازاریابی دیجیتالی موفق در صنعت هتلداری، از ربات‌های چت کننده در وب سایت هتل‌ها استفاده نمایید که سبب افزایش جذب مشتری و فزونی خدمات هتل برای مشتریان به عنوان یک کانال ارتباطی جدید برای فروش می‌شود؛ همانطور هم که تاکنون در صنعت هتلداری مشاهده کردید، این گونه ربات‌ها از سال 2018 وجود داشته و بسیار معروف گشته‌اند.

    تبلیغات کوتاه جهت بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری

    از تبلیغات بامپر خبر دارید؟ تبلیغاتی که در حدود چند ثانیه به شما در مورد یک کسب و کار یا حتی هتل اطلاعاتی به شما می‌دهند و در میان برنامه‌های شبکه‌های پخش آنلاین مانند آپارات، فیلیمو و دیگر برنامه‌های نظیر این برنامه ظاهر می‌شوند!. باید توجه داشته باشید تبلیغات با محتوای ویدئویی کوتاه حداکثر تا 15 ثانیه هستند و استفاده درست از آن باعث افزایش بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری می‌شود.

    تصویر جذب مخاطب توسط شبکه های اجتماعی

    به کمک شبکه‌های اجتماعی جذب محاطبان را به حداکثر برسانید

    تاثیرات شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

    جهت جذب گردشگران بیشتر و داشتن بازاریابی بهتر، استفاده از شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر امری کاملا عادی است. اکثر بازاریاب‌های گردشگری نیز جهت داشتن بازاریابی گردشگری بهتر هم اکنون دست به ساختن یک صفحه در فضای مجازی زده‌اند تا با استفاده از آن و نمایش نقاط و ویژگی‌های منحصر به فرد خود به جذب بیشتر گردشگر کمک کنند.

    بیشتر بخوانید: معرفی دوره ایرانگردی و جهانگردی

    به طور تقریبی هر کاربر دست کم 300 مطلب را در روز از بین هزاران مطلبی که پست می‌شود مشاهده می‌کند و اگر در انتخاب دسته بندی مطالب و پست‌ها دقت کرده باشد و شما نیز به عنوان بازاریاب از هشتگ‌های معقول استفاده کرده باشید، امکان دیده شدن صفحه تان چندین برابر خواهد شد.

    از افراد معروف برای کار خود کمک بگیرید

    امروزه معروف شدن به سادگی ایجاد یک پروفایل اینستاگرامی می‌باشد و هر فردی با تولید محتوای زیبا و درست می‌تواند به سطح تعامل بالایی با افراد برسد، این را به یاد داشته باشید که به راحتی می‌توان با پرداخت مبلغی ناچیز، کار خود را از طریق افراد معروف شده تبلیغ کنید و آن‌ها نیز با فالوورهایی اعتماد کامل و حس آشنایی با آنها دارند در مورد کسب و کار شما صحبت و تبلیغ کرده و موجب بازاریابی بهتر خواهند شد.

    آوای طبیعت گلستان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *