نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری | جدیدترین نمونه سوالات آزمون جامع راهنمایان طبیعت گردی با جواب + نمونه سوالات آزمون جامع راهنمایان گردشگری با جواب – اتگلستان

در حال نمایش 4 نتیجه

اگر در حال گذراندن دوره‌های آموزشی گردشگری هستید، داشتن نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری با جواب، حتما برای شما اهمیت بسیاری دارد. فراگیران دوره‌های آموزشی، برای اطلاع از نوع سوالات، تقویت مهارت تست‌زنی، مدیریت زمان و در نهایت قبولی در آزمون، به دنبال نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری در سال‌های گذشته هستند. در این مطلب، کارشناسان موسسه «آوای طبیعت گلستان»، شما را با آزمون جامع گردشگری بیشتر آشنا خواهند کرد و علاوه بر آن، قوانین و مقررات برگزاری، نمونه سوالات آزمون‌های جامع گردشگری و منابع آزمون آن‌ها را تشریح می‌کنند.

آزمون گردشگری

آزمون جامع گردشگری چیست؟

آزمون جامع دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری هرساله توسط دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، در دو نوبت، معمولاً خرداد و دی ماه، به‌صورت سراسری برگزار می‌شود. فراگیران دوره‌های آموزشی گردشگری، اعم از دوره تور لیدری فرهنگی، دوره تور لیدری طبیعت گردی، دوره مدیر فنی بند ب و دوره مدیریت تاسیسات گردشگری، پس از اتمام کلاس‌های آموزشی و گذراندن آزمون‌های داخلی در موسسات، مجازند در آزمون جامع گردشگری شرکت کنند. همچنین، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت جهانگردی یا مدیریت گردشگری (در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) که مایل به دریافت کارت تور لیدری هستند، می‌توانند بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوط به دوره راهنمای فرهنگی و دوره مدیریت فنی بند ب، فقط برای آزمون جامع گردشگری ثبت نام کنند.

برای ثبت نام در آزمون جامع گردشگری باید به سامانه آزمون جامع گردشگری (ساجا) به آدرس edutourism.mcth.ir مراجعه و پس از تکمیل اطلاعات، هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کنید. نمره قبولی در هر یک از دروس آزمون جامع، برای فراگیرانی که در رشته مرتبط گردشگری فارغ التحصیل شده‌اند و بدون حضور در کلاس‌های آموزشی، برای شرکت در آزمون جامع ثبت‌نام کرده‌اند، ۱۲ از ۲۰ و برای فراگیران دیگر ۱۰ از ۲۰ است. پس از کسب نمره قبولی، یک گواهینامه معتبر به فراگیر اعطا می‌شود؛ سپس، فرد با در دست داشتن گواهینامه پایان دوره و سایر مدارک مورد نیاز، می‌تواند برای دریافت مدرک تور لیدری یا مدیر فنی بند ب اقدام کند.

اگر فراگیری موفق به دریافت نمره قبولی در یک یا چند درس نشد، می‌تواند حداکثر تا ۳ بار متوالی در آزمون جامع شرکت کند و همان دروسی را مجددا امتحان دهد که موفق به کسب حداقل نمره در آن‌ها نشده است. این در حالی است که نمرات دروسی که قبول شده، برای او محفوظ خواهد ماند. اما چنانچه تعداد دفعات شرکت در آزمون از ۳ بار بیشتر شود، باید مجدداً در آزمون جامع همه دروس ثبت نام صورت گیرد. نکته مهم اینکه پیش از این، فراگیران موظف بودند در همان شهری که دوره آموزشی خود را گذرانده‌اند، در آزمون جامع گردشگری شرکت کنند و تغییر شهر محل آزمون، تنها از طریق نامه‌نگاری موسسه آموزشی فراگیر امکان‌پذیر بود. اما با به‌روزرسانی سامانه ثبت‌نام آزمون جامع گردشگری، از این پس فراگیران موسسات آموزشی سراسر کشور می‌توانند در هنگام ثبت نام آزمون، شهر محل آزمون خود را انتخاب کنند. این آزمون معمولا در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. 

این نکته را نیز فراموش نکنید که شرکت همزمان در آزمون جامع دوره‌های زیر امکان‌پذیر نیست:

● دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با دو دوره راهنمایان طبیعت گردی و راهنمایان زمین‌گردشگری ● سه دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، طبیعت گردی و زمین گردشگری با دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری

دانلود سوالات آزمون گردشگری

نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری

«موسسه آوای طبیعت گلستان» با جمع‌آوری سوالات آزمون جامع گردشگری در سال‌های گذشته به تفکیک منابع درسی و با پاسخ و جواب صحیح، پکیج کاملی را از نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری تهیه کرده و در اختیار فراگیران سراسر کشور قرار داده است. متقاضیانی که می‌خواهند با آمادگی بیشتر در جلسه آزمون جامع گردشگری شرکت کنند، می‌توانند با ورود به هر یک از پکیج‌های نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری، انتخاب درس‌های مورد نیاز و در آخر پرداخت هزینه، به نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری با جواب (از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰1) دسترسی پیدا کنند.

پکیج‌های نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری با جواب را می‌توانید در بالای صفحه دانلود کنید. نمونه سوالات آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی + جواب شامل نمونه سوالات سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰1 نمونه سوالات آزمون جامع راهنمایان طبیعت گردی + جواب شامل نمونه سوالات سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰1 نمونه سوالات آزمون جامع مدیریت تاسیسات گردشگری + جواب شامل نمونه سوالات خرداد ۱۴۰1 نمونه سوالات آزمون جامع مدیریت فنی بند ب + جواب شامل نمونه سوالات سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰1

منابع آزمون‌های جامع گردشگری

منابع آزمون‌های جامع گردشگری برای هر یک از دوره‌های آموزشی تور لیدری، مدیر فنی بند ب و تاسیسات گردشگری متفاوت است و توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تعیین و به فراگیران معرفی می‌شود. این منابع درسی، در سرفصل‌های آموزشی هر یک دوره‌ها نیز وجود دارد و در طول دوره به فراگیران آموزش داده می‌شود.

برای اطلاع از هر یک از منابع آزمون‌های جامع گردشگری، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

دوره تورلیدری فرهنگی

دوره راهنمایان طبیعت گردی

دوره مدیر فنی بند ب

دوره مدیریت تاسیسات گردشگری

آوای طبیعت گلستان

سوالات متداول:

اگر فراگیران در دوره آزمون های جامع موفق به دریافت نمره قبولی در یک یا چند درس نشد چه کند؟

می‌تواند حداکثر تا ۳ بار متوالی در آزمون جامع شرکت کند و همان دروسی را مجددا امتحان دهد که موفق به کسب حداقل نمره در آن‌ها نشده است. این در حالی است که نمرات دروسی که قبول شده، برای او محفوظ خواهد ماند.

چگونه به نمونه سوالات جامع گردشگری دسترسی داشته باشیم؟

می‌توانند با ورود به هر یک از پکیج‌های نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری، انتخاب درس‌های مورد نیاز و در آخر پرداخت هزینه، به نمونه سوالات آزمون جامع گردشگری با جواب (از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱) دسترسی پیدا کنید.